«Дебет-Кредит» | Бухгалтерський сервіс №1 в Україні

Головне за тиждень

№34(103) | 04.09.2017 р.

«Дебет-Кредит» за тиждень

Найкоротші бухгалтерські новини, 28 серпня - 2 вересня

В якому розмірі нараховувати індексацію у вересні, чим загрожують помилки у формі №1ДФ, як оподатковується дохід фізособи від продажу вживаних товарів та ще з десяток консультацій і роз'яснень від ДФС.
А ще: скасовані останні обмеження на видачу коштів з банківських рахунків, Мінфін затвердив порядок функціонування Електронного кабінету ДФС, а постанову Кабміну щодо підвищення мінімальних цін на алкоголь нарешті опубліковано.
І насамкінець – що нас чекає у вересні.


В якому розмірі нараховувати індексацію зарплати у вересні? Як завжди, на початку місяця фахівці Мінсоцполітики роз'ясняють нюанси індексації зарплати; цього разу – у серпні та вересні 2017 року. Як ми вже попереджали, у цьому місяці на багатьох роботодавців чекають нові коефіцієнти індексації в залежності від останнього підвищення окладів.
До речі, про індексацію заробітної плати у липні та серпні 2017 року читайте тут, червні та липні – тут, а про те, як проводити індексацію зарплати за інші періоди – ось тут.

Чим загрожують помилки у формі №1ДФ? Сім разів по 510 грн, двічі по 1020 (за повторні порушення), і один раз «штрафні санкції не застосовуються». Це – короткий переказ зведеної таблички від податківців щодо відповідальності за помилки у формі №1ДФ. Більше дивіться тут (і не помиляйтесь!) А ще одну табличку-шпаргалку, про сплату і нарахування ЄСВ, ви знайдете ось тут.

Як оподатковується дохід фізособи від продажу вживаних товарів? Податківці відреагували на публікації у ЗМІ про нібито запроваджені нововведення щодо оподаткування доходів фізосіб від продажу б/в товарів. ДФС повідомляє: порядок оподаткування отриманих громадянами доходів існує ще з 2004 року; з самого початку запровадження податку з доходів фізичних осіб («дохід отриманий від такого продажу включається до оподатковуваного доходу фізичної особи (продавця), який зобов’язаний подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року в якому відбувалася цей продаж, а також сплатити до бюджету ПДФО та військовий збір»).

Чи можливе одночасне проведення планової та позапланової виїзної перевірки? На це питання відповіли тернопільські податківці: ПКУ не передбачено обмежень щодо одночасного проведення камеральних, документальних та фактичних перевірок суб’єкта господарювання. Тож, на жаль, на практиці можливе й одночасне проведення різних видів перевірок.

ДФС – про реєстрацію ПН. Коли подання скарги до ДФС щодо блокування реєстрації податкових накладних призведе до їх реєстрації читайте тут, а які наслідки блокування реєстрації податкових накладних – ось тут.

До речі, минулого тижня ми опублікували довгий і ретельний юридичний текст на цю ж тему. Процедура оскарження блокування реєстрації податкових накладних/розрахунку корегування у ЄРПН, підсудність, зміст позовних вимог, перелік доказів і документів тощо... А ще – зразок позовної заяви із додатками. Краще, звісно, щоб до цього не доходило, але разом будемо готові.

Ще більше консультацій від податківців. У ДФС розказали про нюанси заповнення платіжок на оплату податків і зборів (зокрема, поле «Призначення платежу»); нагадали, як потрібно коригувати фінрезультат при списанні безнадійної дебіторської заборгованості та при наданні безповоротної допомоги; а також описали, чи потрібний РРО підприємцю на II групі єдиного податку при розрахунках через еквайрінг (не потрібний, але за умови що він не здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів та обсяг доходу протягом календарного року не перевищує 1млн грн).

Роз'яснення податківців про те, що чекає на єдинників у разі неповідомлення податківців про зміну своїх видів діяльності читайте тут («Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності»). А про те, до якого бюджету сплачувати ПДФО із зарплати працівників відокремленого підрозділу – ось тут. («До відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) таких приміщень (неосновне місце обліку) на рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби України»).

Три консультації від Держпраці. Про те, як заповнити табель робочого часу у разі надання працівником замість лікарняного листка довідки від лікаря, фахівці Держпраці пишуть тут, а про те, як заповнити той же табель та оплатити дні перебування працівника на військових зборах – тут. А що робити з повідомленням про прийняття на роботу, якщо працівник не вийшов на роботу в перший день свого працевлаштування або взагалі розірвав трудові відносини з роботодавцем? Про це читайте ще одне роз'яснення від Держпраці.

Скасовані останні обмеження на видачу коштів з банківських рахунків. З вересня минулого року діяв ліміт, згідно якого один клієнт не міг знімати з рахунку готівки у валюті більше, ніж еквівалент 250 тис. грн на добу. Тепер це обмеження скасовано: з 24 серпня дня усі фізособи можуть отримувати готівку в іноземній валюті або банківські метали з поточних і депозитних рахунків через каси та банкомати без обмежень за сумою.

Мінфін затвердив порядок функціонування Електронного кабінету ДФС. За цим порядком кабінет має працювати постійно (24 години на добу), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування. Порядок набрав чинності з 1 вересня; дня його офіційного опублікування. А ще, теж з 1 вересня, в електронному кабінеті платника податків запроваджено новий сервіс. За його допомогою можна буде відправляти та приймати електронні повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків.

Інші новини. Розробляти інструкції з охорони праці тепер потрібно буде за новими правилами (Мінсоцполітики затвердило відповідне Положення); у Фонді соцстрахування запрацювала «гаряча лінія» за безкоштовним багатоканальним телефонним номером 0-800-501-892; на сайті ВРУ зареєстровано законопроекти щодо введення з 2018 року єдиного рахунку для сплати податків, зборів та ЄСВ; а вже завтра, 5 вересня, депутати ВР будуть розглядати у другому читанні законопроект щодо удосконалення бухобліку.
А постанову Кабміну щодо підвищення мінімальних цін на алкогольні напої нарешті опубліковано. Вона набере чинності вже на цьому тижні.

Насамкінець – що нас чекає у вересні. Як завжди, на початку кожного місяця редакція готує перелік важливих змін та подій, які очікують бухгалтерів і усіх українців у найближчі 30 днів. Про підвищення мінімальних цін на окремі види алкогольних напоїв та індексацію зарплати у вересні ми вже писали вище, а ось іще 7 нововведень:

  • З 1 вересня в Україні діятиме моніторинг ключових параметрів земельних відносин;
  • Видача сертифіката з перевезення товару EUR.1 – за новим Порядком. Він набрав чинності 1 вересня 2017 року, (з дня набрання чинності Угодою про асоціацію між Україною та ЄС;
  • З 1 вересня підвищуються посадові оклади окремим категоріям працівників сфери фізичної культури і спорту;
  • Перехід в електронний формат процедури опрацювання нормативно-правових актів – теж з 1 вересня;
  • З 7 вересня Витяг з реєстру обтяжень рухомого майна з вересня можна отримати і в електронній формі;
  • З 15 вересня діятимуть Ліцензійні умови провадження діяльності з перероблення побутових відходів;
  • з 27 вересня – видача дозволів на застосування праці іноземців за спрощеною процедурою.

Більше про те, що нас очікує нас у вересні, читайте тут.


До зустрічі через тиждень.
Ваш «Дебет-Кредит»

Ви отримали цей лист, оскільки зареєстровані на сайті dtkt.ua, а ми запустили новий формат розсилок.

Раз на тиждень, щопонеділка, редакція пише про те, що сталося минулого тижня і чого очікувати на майбутньому. Передплатники електронного «Дебету-Кредиту» отримують від нас схожі листи щодня (і навіть у неділю) — і їм подобається. Сподіваємося, сподобається і вам (а якщо ні, то ви завжди можете відписатись, хоча нас це і засмутить).

Новини Консультації Бланки Документи Вебінари Семінари Онлайн